16 Eylül 2016 Cuma

Textbook incelemesi :)

Merhaba arkadaşlar,
Uzunca bir süredir bana textbook nedir, hangi textbookları kullanabiliriz, nasıl alalım gibi sorular yönelttiniz ve ben de bugün sizler için bu konuda merakınızı giderecek şekilde bir inceleme yazısı yazmaya, kitapları masaya yatırmaya karar verdim :)
Öncelikle textbook nedir diyenler için açıklayalım. Sözlükte "a book used as a standard work for the study of a particular subject." olarak tanımlanan, yani  belli bir konunun çalışması (araştırması) için standart olarak kullanılan kitap anlamına gelir. Kısaca bizim için, taşınması zor ders kitabı diyebiliriz. :)

Yeni başlayanlara tavsiyem, okul açılmadan kitap almayın. Okul açıldığında her ders için o dersi anlatan hocanıza hangi kitapları alabileceğinizi sorun. Hocaların favori kitapları oluyor genelde bir kaç tane. Bunları öğrenmekte fayda var. Ayrıca bu yazımda paylaştığım kitaplar da genelde sevilen ve kullanılan kitaplar. Bunları da inceleyebilirsiniz.Nasıl, ne zaman, nereden alalım sorusuna gelince. Ben farklı kitapları kullanmaktan hoşlandığımdan ve çok fazla kitap satın alıp dersi bitince bir köşeye atmaktansa büyük oranda okul kütüphanesinden faydalanmayı tercih ettim. Okulda aradığım kaynakları bulabiliyorum ki zaten bunlar ihtiyaç doğrultusunda alınıyor. Fakat bazı, çizmek istediğim sürekli elimin altında bulunmasını istediğim kitapları aldım(biyokimya, patoloji, fizyoloji gibi) Siz de size uygun yöntemi seçebilirsiniz. Ayrıca internette pdf şeklinde de bu kitapların bir çoğunu bulabilirsiniz fakat daha önce dediğim gibi, ben pek kullanışlı bulmuyorum bu yöntemi. 


Ayrıca İngilizce tıp okuyanlar veya Türkçe tıp okuyan ve tıbbi ingilizcesini geliştirmek isteyen arkadaşlarımın kesinlikle İngilizce textbook kullanmasını öneriyorum. Bu şahsi görüşüm olmakla beraber, bir çok hocamızın da bize vermiş olduğu tavsiyedir. İlk zamanlarda zorlanabilirsiniz, bu çok doğal. Fakat zamanla sözlükten baka baka alışacaksınız ve sözlüğe ihtiyaç duymadan rahat bir şekilde okuyabileceksiniz. Şimdi kitaplara bir göz atalım :)

Biyokimya
İlk sene daha çok medikal biyoloji, biyokimya ağırlıklı dersler göreceksiniz. Bu nedenle bu iki derse kitaptan çalışabilirsiniz. Ayrıca biyokimya için malesef sonradan keşfettiğim çok güzel yöntemler de mevcutmuş. Ben keşfettiğimde sene bitmişti. Ama iyi haber: sizler için artık tıbbiyeli bir blog var, ve siz umarım benden daha başarılı olacaksınız.



Biyokimyada Harper Biochemistry kullanabilirsiniz. Ben açıkçası fazla ayrıntıya dalmadan, sadece mantığını anlayamadığım konularda geniş bilgi amaçlı yararlanmıştım bu kitaptan. Bu kitabı ezberlemeye veya özet çıkarmaya kalkmadım. (İleride niçin böyle dediğimi anlayacaksınız)



Tıbbi Biyoloji için:


Dönem 2'de ise fizyoloji çok ağırlıklı bir ders. Bizim okulun programına göre anatominin yoğunluğu da 2. sınıfta daha fazlaydı. Anatomi ve patoloji hakkında bahsetmek istediklerimin fazlalığından onlara ayrı bir yazımda değineceğim. 



Fizyolojide ise, kurtarıcım gerçekten Guyton'dı. Hangi fizyoloji hocasına sorsanız, Guyton demeden geçmez sanırım. Bu kitap, (1145 sayfaymış şimdi baktım) benim bu dönemde başarılı olmamı sağlayan kitap diyebilirim. Hele de kendi isteğinizle tıp seçtiyseniz, sizi heyecanlandıracak detaylarından asla sıkılmazsınız. (Asla demeyelim, sekiz saatlik çalışma sonrasında sıkılabilirsiniz)Şaka bir yana, insan fizyolojisine ilgi duyanların gerçekten seveceği bir kitap. Ben bu kitaba not çıkararak çalıştım. Bir seferde değil bazı konuların 3-4 kere üstünden geçtim. Nasıl not tuttuğumu öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz. 







Dönem 1 ve 2'de işlenen Histoloji dersi kitabına (histoloji dersine nasıl çalıştım yazıma) buradan ulaşabilirsiniz.


Son olarak embriyoloji için tavsiyem, "Before we are born" :)



Sene içerisinde sorun yaşadığınız noktalarda bu blog üzerinden bana ulaşabilirsiniz. Gönderdiğiniz yorumları düzenli olarak kontrol etmekteyim. :)
Başarılı bir yıl geçirmeniz dileğiyle 
Tıbbiyeli günlük



25 yorum:

  1. 2.Sınıfı bitirmiş biri olarak hocalarım sayesinde fizyolojinin f sini öğrenemedim. Sanıyorum ki bundan sonra da guytonı okuyacak vaktim olmayacak. Ne önerirsiniz, özet notlar bir çözüm müdür, sizin var mı tabi paylaşıma açık :)
    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın tamamını bir oturuşta okumak zorunda değilsiniz. Bence tatillerde, boş zamanlarınızda bile kitabı incelerken okumak istediğiniz bölümler olur. Ya da sene içinde çalışırken eksik olduğunuzu tespit ettiğiniz bir nokta olursa dönüş yapabilirsiniz. Fizyoloji gerçekten zevklidir. Benim önerim bu :) Nota gelince, benim notlarım deftere tutulmuş, elbette paylaşırım ancak bu notların amacı konuyu hatırlamaktır bence. Konuyu "öğrenmek" için not kullanılmasını sağlıklı bulmuyorum. Dolayısıyla yine oyumu kitaptan yana kullanıyorum :)

      Sil
  2. Merhabalar. Acaba 3.sınıfı nasıl en iyi şekilde geçirebileceğimiz adına tavsiyelerde bulunabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, şuanda dönem 3 öğrencisi olduğum için yakın derecede tecrübeye sahip olduğumuzu düşünüyorum. En iyi şekilde geçirmiş olacak mıyım bunu zaman gösterecek, ancak tavsiye istiyorsanız hedeflerimden bahsedebilirim. Bu sene günü gününe, textbook okuyarak ilerlemeyi düşünüyorum. Şuan 2. komiteyiz ve yeni başlamasına rağmen günü gününe başladım. Ancak bu sadece ders çalışmak anlamına gelmiyor, tıp alanında ve kişisel gelişim açısından faydalı olacak aktivitelere de katılmayı, kendime zaman ayırmayı çok gerekli buluyorum. Dersle ilgili tavsiyelerimi zaten blogda detaylı şekilde yazdım. Özellikle not tutmak konulu yazımı ve histolojiye nasıl çalıştım yazımı okumadıysanız okumanızı öneririm. Histolojiye nasıl çalıştıysam patolojiye de o şekilde çalışıyorum. Diğer derslerle ilgili detaylı bilgilere zamanla bloğumda yer vereceğim. İlginiz için teşekkürler :)

      Sil
  3. Anatomi için bi textbook var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anatomi için ayrı bir yazı hazırlıyorum ilginiz için teşekkürler :) (textbooktan ziyade atlastan çalışılıyor ancak açıklamalı kitaplar da mevcut, greys anatomy gibi)

      Sil
  4. "Ayrıca biyokimya için malesef sonradan keşfettiğim çok güzel yöntemler de mevcutmuş. Ben keşfettiğimde sene bitmişti. " Demişsiniz ya yazınızda, bunlardan bahsedebilir misiniz acaba? Teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı yazalı çok oldu neyi kastettiğimi hatırlamıyorum ama muhtemelen youtube'deki videolardır. Biyokimyayla ilgili çok güzel anlatımlı videolar var. biochemistry medical school yazarsanız ya da özellikle aradığınız konuyu yazıp aratırsanız çıkacaktır, iyi çalışmalar!

      Sil
  5. Lehninger biyokimya için ne düşünüyorsun? Biraz göz attım anlaşılır buldum, bu arada 1.sınıf öğrencisiyim pdf sinden ilerledim biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazıyı yazalı uzun zaman oldu. Biyokimya çalışalı iki senden fazla... :) Lehningeri hatırlamıyorum onun için. Bence biyokimya kitabını mekanizmayı anlamak için temel mantığını oturtmak için kullanabilirsiniz. Onun haricinde ezberlemeniz gereken tepkimeler olacak, bunları sunumlardan takip etmenizin daha verimli olacağını düşünüyorum. Zira çoooook var.

      Sil
  6. Okul açılmadan derslerle ilgili fikir edinmek için bakmıştım ben de, işler zorlaşınca bıraktım. Şimdi fizyolojiye göz atacağım. Teşekkürler ��

    YanıtlaSil
  7. dönem 2 ve 3 için textbook söylermisin sık kullanılanları hangileri isim belirtirmisin teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bu hangi dersleri aldığınıza göre değişir, 2 de bizde fizyoloji, 3 patoloji yoğunluktaydı. Fizyo için Guyton Pato için Robbins kullandım, tavsiye de ederim kesinlikle

      Sil
  8. sitede size nerden mesaj atacağımı bulamadım ben daha yeni başlıyorum tip fakültesine size soru sormak istemiştim nerden ulaşabilirim acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buradan sorularınızı sorabilirsiniz yorumları düzenli olarak kontrol ediyorum :)

      Sil
  9. Merhaba bu sene tıp faküktesinde ilk senem ve okulum türkçe yine de muafiyet sınavı vardı ve geçtim sence textbookları ingilizce mi almalıyım sonuçta sınavlar falan türkçe olucak çok kararsız kaldım şimdiden teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu tercihi yapmak size kalmış. Benim ing kitap tavsiye etmemin en önemli sebebi ingilizce literatürü Türkçe tıptaki arkadaşların bir şekilde kazanmasının gerekliliği, ve hocalarımızın da bu yönde öneride bulunması. Başta çok yavaş ilerliyor ing kitap okumak ancak zamanla hızlanıyor ve çok rahat bir şekilde okuyorsunuz. Ama tabi sınavlarınızın da olacağını hesaba katarsak son kararı yine sizin vermenizin doğru olacağını, bunun çalışmalarınıza yapacağı katkıyı veya zararı sizin ingilizcenize göre değerlendirmeniz gerektiğini düşünüyorum İyi çalışmalar :)

      Sil
  10. Merhaba benim bu sene tıp fakültesinde ilk senem. Hangi derse nasıl çalışsam ne yapsam o kadar kafam karıştı ki. Sadece okuyarak çalıştığımda bir şeyler eksik kalıyor. Hep not çıkararak çalışırım şuanda da öyle yapıyorum ama ileride bu bana zaman kaybı yaratır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben farklı yontemler denedim ve kendim için en iyi olanın özet çıkararak çalışmak olduğunu buldum. Denemenizi öneririm, cünkü final zamanında çok büyük katkısı oluyor. Ancak çok zaman aldığı da bir gerçek.

      Sil
  11. merhaba yıldırım beyazıt 1.sınıf ing öğrencisiyim. tavsiye edeceğiniz bir textbook var mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba şuanda zaten işlediğiniz dersler lisedekilerin tekrarı onun için bence ilk komitelerde kitap almayın. Okulun kütüphanesinde güzel kitaplar var anatomi ve biyokimya için bakmanızı öneririm :)

      Sil
  12. ya ışıl reis, bloğu beğendim çok hoş. Ama kitap fiyatları el yakıyor, ucuz bir yöntemin varsa ben de böyle bir taktik rica edeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette pdfleri hemen hemen hepsinin mevcut :)

      Sil
  13. merhaba fizyoloji kitabı almayı düşünüyorum sence baskılar arasında farklar var mıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba incelemedim ancak ben çok büyük farklılıklar olacağını düşünmüyorum Guytondaki editionlar arasında. Bence istediğiniz baskıyı alabilirsiniz sevgiler. :)

      Sil