9 Ağustos 2017 Çarşamba

Tıp Fakültesi'nde Erasmus

Erasmus nedir?
Erasmus programı, kısaca öğrenci değişim programıdır. Yazımda bahsedeceğim Erasmus staj hareketliliğinin temel amacı sizin ülkenizde yapacak olduğunuz mesleğin yurtdışında yapılışını, işleyişini görmek ve orada deneyim kazanmaktır.

Erasmus programına iki şekilde katılabilirsiniz.
1.Erasmus öğrenim hareketliliği (yıl içinde bir veya iki sömestr süre ile yapılan)
2.Erasmus staj hareketliliği. (2-3 ay gibi bir sürede yapılan)

Türkiye’de her fakültenin kredi sistemi ve Erasmus yönergesi farklı olabildiğinden, bu yazımda kendi yapmış olduğum Erasmus Plus staj hareketliliği ile ilgili bilgi vereceğim. Kendi okulunuzla ilgili kesin bilgiye ulaşmak için lütfen okulunuzun dış ilişkiler ofisinin resmi sayfasını ziyaret ediniz.

Erasmus öğrenim hareketliliği bulunduğum okulda kredilendirilmediğinden, yani denklik sağlanamadığından Erasmus staj hareketliliğinden yararlanmaya karar verdim. Hem okuduğunuz eğitim yılını riske atmamak, hem de Türkiye’deki eğitiminizi tam anlamıyla tamamlamış olmak için yaz stajının faydalı olduğunu düşünüyorum. Ülkemizdeki fakültelerde genellikle sene içi denkliğin sağlanması pek mümkün olmuyor, ancak olanlar da var. Üniversitenizin dış ilişkiler ofisine bunu danışmanız gerekiyor.

Çoğu arkadaşımın yurtdışında eğitim diyince gözlerinin parladığını görebiliyorum, onun için dilerseniz hemen başvuru sürecine geçelim. 
Burada da temelde iki seçenek var. Biri okulunuzun anlaşmalı olduğu üniversitelerde staj için başvurmak, diğeri kendi staj yerinizi bulmak. Bu süreçte anlaşmalı üniversiteleri seçerseniz yazışma sürecini okul yürütüyor. Ve staj yeri bulmak için uğraşmıyorsunuz, yani en rahat olanı. Ancak kontenjanlar sınırlı ve ben okulumdaki anlaşmalı üniversitelere gitmek istemedim. Dolayısıyla staj yerimi kendim buldum.

Staj yerini nasıl bulacaksınız? Öncelikle hangi ülkeye gitmek istediğinizi belirlemenizi öneririm. Mesela ben Almanya veya Avusturya’ya gitmek istiyordum. Bu nedenle oradaki üniversitelerin sitesine girip, hocalara motivasyon mektubu (mail) gönderdim. CV’mi ve neden orada bulunmak istediğimi, ne yapmak istediğimi içeren bir mail. Çoğuna dönmediler ama pes etmedim. Kabul alana kadar gönderdim ve iki hocadan kabul aldım. İlk kabul eden hoca ile belge süreçlerini başlattığımdan onunla devam ettim. Burada en kritik nokta kabul mektubu almak. Kabul mektubu, hocanızın sizi kabul ettiğini resmi olarak belirttiği; nerede, hangi departmanda, kaç saat ve hangi tarihler arasında staj yapacağınızı açıkladığı bir belge. Bu belge sizi kabul eden kurumun veya hocanın imzasını ve mührünü içermelidir. Size taranıp PDF formunda gönderilmelidir. Ancak bu mektubu almanız durumunda resmi olarak kabul almış sayılırsınız ve ancak bu mektup ile kendi yerinizi bulduğunuzu belgeleyip Erasmus başvurusu yapabilirsiniz.

Erasmus için şartlar ne?
Erasmus stajı hibeli ve hibesiz olarak ikiye ayrılıyor. Hibeli için kontenjan az, hibesizde çok.  Okul ortalamanızın yarısı, dil sınavı puanınızın yarısı alınıyor. Elde edilen puan sizin yerleştirme puanınız oluyor ve başvuran arkadaşlarınız arasında sıraya giriyorsunuz. Asil kontenjan içindeyseniz hibeli olarak gitmeye hak kazanıyorsunuz.

Erasmus için dil bilmek gerekiyor mu?
Erasmus başvurusu yaparken, Erasmus dil sınavı sonucunuzu vermeniz gerekiyor. Bu sınav sonucu sizin belirttiğim gibi yerleştirme puanınızı oluşturuyor. Barajın altında kalırsanız durum ne olur bilmiyorum, çünkü ben bu sınava girmek yerine daha önce okulda girdiğim muafiyet sınavı sonucumu kullandım. %100 İngilizce bölümde okuduğum için girdiğim muafiyet sınavı belgesi okul tarafından kabul ediliyordu. Okulunuzdaki Erasmus yönergesini okuyup, hangi sınavları kabul ettiklerini öğrenmenizi öneririm.


Şimdilik temel olarak nasıl başvurabileceğinizi anlatmak ve büyük soru işaretlerini gidermek istedim. Eğer sorunuz olursa lütfen aşağı yorum bırakın!

Görüşmek üzere!




35 yorum:

  1. Merhaba ben de yildirim beyaziti kazandim ama turkcesine girmeyi tercih ettim kendi yeterliligimi gosterdigim takdirde erasmus yapabilirim degil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette. Dil sınavında başarılı olmanız durumda fakülte dilinizin bir önemi yok. :)

      Sil
    2. Katıldığın konferanslardan ve sertrifikalarını elde ediş sürecinden bahsedersen çok sevinirim teşekkürler

      Sil
    3. Tıp öğrenci kongreleri, workshoplar, bunların katılımcı serfitikaları vs. yani zamanla oluşuyor, sadece ilgi gösterip katılmanız yeterli.

      Sil
  2. Yazınız güzel teşekkür ederiz ama aklıma bir soru geldi�� Gittiğiniz yerde kalınacak yerleri ve ücretlerini(ulaşım masrafları da) devletten mi karsilaniyor yoksa siz mi ödüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hibe kazanırsanız, direk hesabınıza nakit para atıyorlar. Tüm masraflar size ait, bu parayı nasıl kullanacağınız size kalmış

      Sil
  3. Erasmus sırasındaki harcamalarınız barınma , yemek , ulaşım gibi harcamalar size mı ait yoksa bunları üniversite mi karşılıyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hibe kazanırsanız, direk hesabınıza nakit para atıyorlar. Tüm masraflar size ait, bu parayı nasıl kullanacağınız size kalmış

      Sil
  4. Merhaba, umarım güzel bir program gecirmissinizdir ve faydalı olmustur. Hazırladığınız cv ye neler yazdınız yani gerekli olan , kabul için bizi öne çıkarabilecek neler var neler yazmalıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CV'me neye sahipsem onu yazdım. Katıldığım kongreler, hobilerim, sertifikalarım vs.

      Sil
    2. öne çıkaracağınız özelliğiniz en çok tıpla ilgili olan ve en zor elde edilen şeyler olmalı, önem sırasını bu kritere göre yapabilirsiniz

      Sil
  5. Hibe alamazsan vazgeçebiliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başvururken hibeli veya hibesiz başvurudan birini seçiyorsunuz. Hibeli başvurursanız ve çıkmaz ise zaten sizi zorla göndermiyorlar :) yanı teknik olarak sorunuzun cevabı: evet

      Sil
  6. Sizin staj programınız kaç ay sürecek acaba? Yani sormak istediğim araştırdığım kadarıyla 3 ay süren stajlar var ve bunlar biraz normal eğitim süresinden birkaç hafta alıyor. (örneğin okul 10 eylülde yeni döneme giriyor ama 20 eylülde erasmus stajı bitiyor gibi.) Bu okulun uzamasına vs. sebep oluyor mu? Böyle bir blogla karşılaştığım için kendimi çok şanslı hissettiğimi söylemeden edemeyeceğim. Güzel yazılarınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Stajım iki ay sürecek. Eğitim sürecimle bir çakışması olmuyor. Ben teşekkür ederim sevgiler :)

      Sil
  7. Merhaba :) Staj dönemi boyunca kalacağınız yeri siz mi ayarladınız? Birkaç öğrencinin deneyimlerini okuduğumda ev kiraladıklarını ve birkaç kişiyle birlikte kaldıklarını söylemişler. Tanımadığım insanlarla birlikte kalma düşüncesi beni biraz korkuttu. Bir yurtta kalma gibi bi şans yok mu? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben ayarladım. Yurtta kalıyorum. İnternetten araştırıp yurtlara mail atarak mail yoluyla kontrat yapabilirsiniz :)

      Sil
  8. Merhaba,nasıl dil öğrenip geliştirdiniz?Kullandığınız kaynaklar neler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu yazıma göz atabilirsiniz http://tibbiyeligunluk.blogspot.co.at/2016/08/yabanc-dil-ogrenmek.html

      Sil
  9. Merhaba.Motivasyon mektubunu ne şekilde yazmamızı önerirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, motivasyon mektubu demek sizin başvuru mektubunuz demek. Dolayısıyla nasıl Türkçe'de mektup yazıyorsak o formda yazılması gerekiyor. Amacınızdan, ne yapmak istediğinizden, neye başvurduğunuzdan bahsetmelisiniz, kendinizle ilgili öne çıkarmanız gereken özellikleri belirtmelisiniz ve mutlaka CVnizi eklemelisiniz

      Sil
  10. merhaba öncelikle,erasmusun diğer progralarindan da haberdar oldugunuzu düsündüğüm için sormak istedim.yıl içinde de erasmus mantikli mi ? sizce yurt dışindaki eğitim epey fark katiyor mu ? bir de yurt dışında uzmanlik imkanlari ile ilgili bilginiz var mi ?
    bir de türkiyedeki uzmanlik yurtdışında geçerli mi ? şimdiden cevabiniz için çok teşekkür ederim ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, yıl içinde erasmus bence olabilir neden olmasın... ben güzel olacağını düüşünüyorum ama gittiğiniz ülke çok önemli.. uzmanlıkla ilgili her ülkenin kendine özgü şartları var kabul durumları da ülkeden ülkeye değişiyor, genel olarak avrupada uzmanlık ülkemizde kabul görüyor ancak denklik prosedürlerini uygulamak gerekiyor yani bazı işlemler yapmanız gerek çok detayına hakim değilim yanlış bilgi vermeyeyim sevgiler

      Sil
  11. Merhaba 3.sınıfta nasıl çalıştın anlatır mısın ve tavsiyelerin varsa yazabilir misin? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Beyza, buna özel yazı hazırlasam daha iyi olacak sanırım. listeme aldım sevgiler :)

      Sil
  12. Merhaba :) Acaba her ülke için geçerli mi bu, mesela İngiltere ? Oradaki üniversitelerde staj yapma imkanımız var mı biliyor musun ?
    Bir de yıl içinde ne zaman mail yollamaya başlamalıyız ? Karşı taraftan yanıt ne kadar sürede geliyor? Cevaplarsan sevinirim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Erasmus programına üye tüm ülkeler icin geçerli, onu incelemeniz gerek. İngiltere dahil bu programa. Ben senenin başında mail atmanızı öneririm, yerler bitebiliyor. Yanıtın gelmesi biraz şansa bağlı bence. Biraz da kişiye bağlı çünkü CVmiz, yaptıgımız isler farklı. rica ederim :)

      Sil
  13. merhaba aybü tıp 1.sınıfta online ders seçme zorunluluğum var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, online ile kast ettiğiniz Türk dili ve tarih dersleri mi?

      Sil
  14. Merhaba:) Yazdığın mailin konu başlığı, kullandığın hitaplar, kısaca maille ilgili önemli detayları uygun olduğun bir zaman da paylaşır mısın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, başlık olarak Observershipe başvurduğum için Observersip yazdım:) Dear Prof. .... Şeklinde hitap edebilirsiniz. Genel olarak ingilizce mektup kurallarına uymak ve meramını anlatmak yeterli. Motivasyon mektubu deyince uç birşey düşünmeye gerek yok yani. Saygılı biçimde kendimizi ifade ediyoruz :)

      Sil
  15. Merhabalar. Stajınızı hangi alanda yaptınız? Bir de Erasmus dil sınavında gidilecek ülkenin dilinin bir önemi yok sanırım, ana dili İngilizce olmayan ülkelerde iyi İngilizce ile staj bulunabiliyor mu?
    Bu sene dönem 1'e başlıyorum, yurtdışı denince gözleri parlayanlardan biri de benim :) Yolun başındaki biri için yurtdışı konusunda ne gibi tavsiyeleriniz olabilir? Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel cerrahide yaptım. Ameliyathanede. Erasmus için sadece ing bilmeniz yeterli oluyor. Gideceğiniz ülkenin kabul edip etmemesi üniversiteye ve hocaya bağlı bir durum. İyi ing ile tabiki staj bulabilirsiniz benim yaptığım gibi. sevgiler:)

      Sil
  16. Merhaba, benim iki sorum olacaktı:
    1. İlk sınıfın sonunda yaz stajına gitme imkanımız var mı?
    2. Almanca dil diplomasına sahipsek Almanya-Avusturya başvurularında bu bize avantaj sağlar mı?
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, birinci sınıf sonunda staja gitme imkanınız var ancak ben genelde 3 sonunda öneriyorum. Çünkü gittiğinizde teorik tıp bilginiz olmadan giderseniz çoğu şeyi anlamazsınız. Ancak teorik eğitim bittiğinde size çoğu şey tanıdık gelecek. Kabul almanızı da etkileyebilir bulunduğunuz sınıf. Ancak çok istiyorsanız yapamayın demem doğru olmaz. Tabiki hangi ülkeye giderseniz gidin o ülkenin dilini bilmek çok büyük artıdır. Yani kesinlikle avantaj sağlar. Sevgiler :)

      Sil