2 Şubat 2019 Cumartesi

Tıp Fakültesinde Yurt Dışı Öğrenci Değişimi, IFMSA

IFMSA öğrenci değişimi nedir?

IFMSA öğrenci değişimi, kendi fakültenizde ilişkili kulüp ile (benim fakültemde TürkMSIC, bazen EMSA olabiliyor) yapılan anlaşmalarla sınava girdiğiniz ve sonucunda türkiye sıralamanız ile tercihlerde bulunup yurt dışında belli kontenjanlara göre yerleşip staj yaptığınız; tıp öğrencilerine yönelik bir değişim programı.


Observershipe göre avantajı nedir?
IFMSA öğrenci değişiminde (unilateral ve bilateralde değişmekle birlikte) genellikle sistem şöyle işler: Belli bir miktarda parayı (benim zamanımda 800 küsürdü şimdi 900 tl civarı olacak) kendi fakültenizdeki kulübün hesabına yatırıyorsunuz. Karşılığında gideceğiniz değişim ülkesinde konaklama imkanı sunuluyor. Ayrıca kulüp aracılığıyla gittiğinizde o ülkede bu kulüple ilgilenen tıp öğrencileri sizi karşılıyor. Böylece hiç kimseyi tanımadan bile dünyanın öbür tarafına gitseniz, oradaki meslektaşlarınızla hem tanışma imkanı bulmuş oluyorsunuz hem de size bir yabancının karşılaşabileceği bir çok problem konusunda destek sağlıyorlar.

Hangi aylarda gidilebilir?
Bu gideceğiniz ülkenin hangi aylarda öğrenci kabul ettiğine bağlı. Bu koşulları tercih yaparken ayrı ayrı incelemeniz gerekiyor. Süresi genellikle 1 ay sürecek şekilde oluyor.

Öğrenci değişimine giden öğrenci bu süre boyunca ne yapar?
Staj programı iki çeşit. Biri SCOPE diğeri SCORE. Farkları: “RE” ile biten research programı. SCOPE ise klinik stajı. Yani score ile giderseniz orada bir laboratuvarda bilimsel çalışma yapıyorsunuz, bir proje üretiyorsunuz, veya var olan bir projeye katkı sağlıyorsunuz. SCOPE’de ise klinik gözlem yapıyorsunuz. Ben klinik bilimlere ilgi duyduğumdan SCOPE genel cerrahiyi seçtim. Ameliyathanede ameliyatları izledim ve bazılarına asistanlık yaptım. Sizin de ilginize göre alanınızı ve branşınızı seçmenizi öneririm.

Aslında bu değişim hakkında sorulabilecek çok sorunuz olabilir, ancak ben şimdilik olayı aklıma geldiği kadarıyla genel hatlarıyla tanıtmak istedim.Özetleyecek olursak bu program tıp öğrencilerinin farklı ülkelerde mesleki deneyim edinmesini sağlayan bir program; genel anlamda avantajı konaklama, irtibat, ve daha bir çok gerekli belge işleri konusunda organizasyonun size oldukça yardımcı olması. İlk kez değişime gidecekler için IFMSA’nın uygun olduğunu düşünüyorum. ERASMUS’a da gitmiş biri olarak kıyasladığımda; erasmus belgelerinin, ve yanında ilgilenmem gereken şeylerin (konaklama, irtibat vs.) beni gerçekten çok yorduğunu söyleyebilirim.Ancak IFMSA böyle değil, bunun için de avantajlı buluyorum ve sizlere tanıtmak istedim.

Umarım faydalı olmuştur, bir sonraki yazımda Tunus’daki değişimden bahsedeceğim. Bu yazımla ilgili sorularınızı yorum olarak aşağıya yazabilirsiniz, sevgiler!


2 yorum:

  1. Kaçıncı sınıfta gitmiştiniz? Birde SCOPE kısmına ilgiliysek kaçıncı sınıflarda gitmemiz daha iyi olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz gittim yani 4. sınıfı bitirince. SCORE için her senede gidilebilir bence, SCOPE içinse ilk üç yılın tamamlanmış olmasının daha faydalı olacağına inanıyorum :)

      Sil