7 Ağustos 2016 Pazar

Yaz tatilini nasıl değerlendirebiliriz?


Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle yazımı biraz geciktirdiğim için sizlerden özür diliyorum. Sizlerin isteğiyle olmuş olsa da başta belirttiğim formatın biraz dışına çıktığımı farkettim. Bu da bende bir kafa karışıklığına sebep oldu. Sınavla ilgili sorularınızı yorum kısmına bırakırsanız elbette size dönüş yapacağım. Fakat daha fazla bu konuda yazmak istemiyorum. Bahsettiğim gibi, amacım tıp fakültesi ile ilgili yazmak. Fakat bu yazım, herkes için!

Yaz tatili, genelde en verimsiz geçen zamanlarım oluyor maalesef. Herkes için olmasa da çoğunluk için böyle olduğunu farkettim ve aslında görmeniz gereken başka seçenekleriniz de olduğunu bilmenizi istedim.

-Yaz tatilinin amacı öncelikle dinlenmektir. Sizin hem zihinsel hem fiziksel olarak bu tatile ihtiyacınız var. Uykunuzu iyi alın, beslenmenize dikkat edin. Lütfen bütün gün uyuyup hayatınızdan çalmayın.

-Dışarı çıkın, tatilde olduğunuzu farkedin.

-Bir insan sadece okuduğu okulla yetişmez. Kendinizi geliştirin. Kendinize has ilgi alanlarınız olsun. Neyi sevdiğinizi, ne alanda yetenekli olduğunuz için birçok şey denemeniz gerekebilir. Pes etmeyin. Bir şeyde yeteneksiz olmanız başka bir şeyde yetenekli olabileceğiniz anlamına gelir. :)

-İlginizi çeken konuları araştırın.  

-Enstrüman çalmak istiyorsanız ve kursa gidemeyecekseniz enstrümanınızı alıp youtube’nin karşısına geçebilirsiniz. Elinizdeki bağlama ise “bağlama nasıl çalınır”, gitar ise “how to play guitar for beginners” yazabilirsiniz. :)

-Dil öğrenin!

Ünlem koyuyorum, çünkü bence dil öğrenmek için en ideal zaman tatildir. (Bir sonraki yazımda dil öğrenmek ile ilgili, araştırma ve deneyimlerimden yola çıkarak bir yazı yazmayı planlıyorum.)

Daha önceden de belirttiğim gibi özellikle tıp okuyanlar için İngilizce bilmek çok önemlidir. Okullarımızda senelerce gördüğümüz İngilizce derslerinin, dil eğitiminin esaslarından uzak olduğunu herkes kabul etmekte. Onun için sizlere kendi çabanızla yapabileceğiniz şeylerden çok yakında bahsedeceğim.

-Fırsatınız varsa yurtdışına çıkın. Hibe alabileceğiniz programları araştırın. (Bu konuda çalışmalarım devam ediyor, onun için ileride bu konuya uzunca değineceğim.)

-Okuyun, kitapları okudukça daha çok seveceksiniz. Sevdiğiniz türü keşfedin.

-İleride olmak istediğiniz kişinin özelliklerini düşünün ve geleceğinize yatırım yapın.

-Yabancı dizi izleyebilirsiniz, ama benim gibi bağımlı olmayın. :)

-Ailenize ortak sorumluluğunuz olan konularda yardımcı olun.

-Sınava hazırlanıyorsanız çalışmak için en iyi dönem yaz tatilidir. Gitmek zorunda olduğunuz bir okul yok, yorulmayacaksınız. Dolayısıyla günü istediğiniz gibi planlayabilirsiniz. İnternet üzerinden konu anlatım videoları izleyebilirsiniz. Konuyu çok iyi öğrenmenin soru çözmekten daha önemli olduğuna inanıyorum.

-Üniversitedeyseniz; staj, dil ve meslekle ilgili araştırmalar ana başlıklar. Hepsini bir tatilde yapmak zorunda değilsiniz. Ben bu sene için bir tıbbiyeli blog açmayı tercih ettim. :)

-Unutmayın! Yaz bitmedi. Hala 42 günümüz var. Planlanmayan ve bir amaç dahilinde geçirilmeyen üç aydansa, bu 42 gün sizi bir adım daha ileriye taşımak için yeterli olabilir.

İyi tatiller!
 
 

4 yorum:

  1. Abla Ben 12. sınıfa geçtim ve 1 ağusos itibariyle çalışmalarıma başladım.Keşke daha erken başlasaydım fakat artık geçti önüme bakmalıyım sence ben düzenli çalışmayla ygs ve lys yi zamanında bitirebilirmiyim.temelim orta düzeyde ve mimarlık istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dediğim gibi hiçbir şey için geç değil. Eksik olan konularınızı tamamlamak üzere sıkı bir program hazırlayıp, bunu uygulayarak kaybettiğiniz zamandaki açığı kapatabilirsiniz. Sınava daha zaman var. Önemli olan şimdiden harekete geçmek :) iyi çalışmalar

      Sil
  2. 11.sinifim tıp en buyuk ve tek hayalim simdiden ygs calismalimiyim ve gunde kac saat calismaliyim ayrica sizin calisma yonteminiz nasildi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, lisedeki çalışma durumumu anlattığım yazılar bu sitede mevcut. İncelerseniz sorularınıza yanıt bulacaksınız. İyi çalışmalar :)

      Sil