1 Ağustos 2016 Pazartesi

YGS-LYS'ye hazırlananlara tavsiyeler


Merhaba arkadaşlar,

Zaman çok değerli ve ben bunun farkındayım. Bu nedenle sizleri defalarca okuduğunuz şeylerle yormaktansa, sorduğunuz sorulardan da yola çıkarak, lise yıllarında işime yarayan naçizane tavsiyelerimi kısa kısa aktarmak istiyorum.

-Mutlaka sizi motive eden, gerçekçi ve inandığınız bir hedefiniz olsun.

-Çalışın, çok çalışın. Ne kadar çalışırsanız o kadar kardır. Unutmayın üniversite sınavı zekayı ölçmez, bilgiyi ölçer. Bunu da ancak çalışarak elde edebilirsiniz.

-Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Kimin ne kadar çalıştığını veya çalışmadığını bilemeyeceğiniz gibi bu size bir fayda sağlamaz. Biriyle kendinizi yarıştırırsanız onun önüne geçemez, hep onu yakalamaya çalışırsınız. Kendinizle yarışırsanız, hep kendinize galip gelirsiniz.

-Arkadaşlarınızla işbirliği içinde olun. Onlar sizin rakibiniz değil, arkadaşınız. Türkiye’de yaklaşık 2 milyon kişinin aynı sınava girdiğini unutmayın.

-Ertelemeyin, şimdi yapın.

-Öğretmenlerinize güvenin, her tavsiyeye önem verin. Bazen sınava hazırlık konusunda ifadeler çelişebilir. Size en uygun olan görüşü seçin.

-Liseye yeni başladıysanız veya lisedeyseniz her branşın hocasından o ders için ayrı tavsiye alın. Zararı olmaz, yararı çok olur.

-Sevdiğiniz hobileriniz olsun. Bunu herkes söyler, fakat ancak uygulayanlar faydasını görür.

Deneyip görmenizi tavsiye ederim.

-Sözel dersleri ses kaydına alarak, kitapla çalışamadığınız zamanlarda dinleyebilirsiniz. Yatmadan önce dinlerseniz kalıcı olur. Ama uyurken o kulaklıkları çıkarın derim :)

-Tıp okumayı düşünüyorsanız, hayat boyu çalışmanız gerektiğini unutmayın. Her komite bana bir LYS gibi geliyor. Onun için bununla barışıp yaşamayı öğrenmek, sınavı bir düşman gibi görmemek sizin lehinize olacak.

-Sınav esnasında rahat olun. Sınav birikimi ölçer. Çalışırken zaten elinizden geleni yaptınız. Geriye kalan sadece bunları kağıda dökmek.

-Zamanınızı iyi yönetin, her dakikanın kıymetini bilin.

-Arkadaşlarınızı iyi seçin.
-Sınavı iyi tanıyın; hangi dersin ne kadar puan getirdiğini, sınav stratejilerini iyi öğrenin.
-Yapamadığınız şeylere üzülmek yerine yapabilmek için uğraşın.

Son olarak, asla sınavı kendinizden büyük görmeyin. Önemli olan sizsiniz.  

Sorularınız, tavsiyeleriniz, olumlu veya olumsuz eleştirileriniz için aşağıya yorum bırakabilirsiniz.

İyi çalışmalar :)
 

10 yorum:

  1. Tıp fakultesinde derslere gore ne yapildigini falan anlatan bi yazi yazar misin ?

    YanıtlaSil
  2. Tabi, yazılacaklar listeme aldım. Bloğu açma amacım zaten tıp fakültesiyle ilgili yazmaktı. Fakat tercih sürecinde olduğumuz için ve sınavlar hakkında çok soru aldığım için değinmek istedim. Tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Tipta hangi bolumun doktoru olmak istiyorsun ve neden birde matematige nasil calistiginla ilgili bir yazi yazabilirmisin tesekkurler 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi bölüm olacağı konusunda kesin bir karara varmam zor, çünkü daha staj yapmadım. Matematiğim pek iyi değildi açıkçası fende başarılıydım. Sınavda da fen puanım sayesinde iyi derece yapmıştım. Genel olarak konuyu öğrenip test çözerdim, ek bir şey yapmazdım. İyi çalışmalar :)

      Sil
  4. yeni yazı gelicek mi ?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklettiğim için özür dilerim, format üzerinde kafamda biraz soru işaretleri oluştuğu için yazım gecikti. Şuan "yolda" diyebilirim. Bekliyor olmanız beni birazcık şaşırttı, ilginiz için çok teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi veya yazı isteklerinizi paylaşırsanız memnun olurum :)

      Sil
  5. Merhaba yazılarını yakından takip ediyorum ve böyle bir blogun olduğu için çok teşekkür ediyorum�� çünkü seni çok yararlı buluyorum. Fizik biyoloji gibi fen derslerine nasıl çalıstığını anlatan bir yazı yazarsan çok mutlu olurum simdiden teşekkürler��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fizik dersi için yeni bir yazı yazdım :) anasayfadan ulaşabilirsiniz. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  6. Merhaba, ygs lys sürecinde çalısma isteksizligi yasadiginda bunu nasil asiyordun ve gunluk kac saat calisyordun? Bir de bu yilki mufredati ve konulari goz onune alarak verebilecegin calisma stratejileri ve tuyolar var mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motivasyonla ve disiplinle ilgili bir yazı yazmayı düşünüyorum, orada genişçe değinirim. Gündeki çalışma saatim, sayı olarak bilmesem de şu şekilde; okul dershane ev üçgeninde mümkün olan her saatte çalışmak. yemek dinlenme dışında yaptığım başka birşey yoktu (sadece lise son için böyleydi) bu yılki müfredatınızı bilmediğimden yorum yapmam doğru olmaz diye düşünüyorum iyi çalışmalar :)

      Sil