25 Temmuz 2016 Pazartesi

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi


Merhaba arkadaşlar,

Tıp tercihi yapılırken dikkat edilmesi gereken 8 husus başlıklı bir yazı yazmıştım. Bu yazımda da bu kriterlerden yola çıkarak okulum hakkında merak ettiğiniz soruları yanıtlamak istiyorum. Amacım mümkün olduğunca samimi bir şekilde olumlu ve olumsuz eleştirilerimle tercih sürecinde sizlere yardımcı olabilmek. 5 üzerinden puanlayarak yazımı daha eğlenceli hale getirmek istedim. Umarım sizler için faydalı olur.

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, 2010 yılında kurulmuş bir devlet üniversitesidir. Puanları ve sıralamaları seneden seneye değiştiği için bu konuda tercih kılavuzuna başvurmanızı öneririm. Ben 2014 senesinde 482 puan ile yerleşmiştim.

1-Tıp fakültesinin eğitim ve sınav “sistemi”

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde entegre sistem uygulanmaktadır. Bu sistem hakkında bilgi almak için detaylıca yazdığım önceki yazımı buradan okuyabilirsiniz. PDÖ sistemi ile okuyan arkadaşlarımın yorumunu da göz önünde bulunduracak olursam, bu sistemden gayet memnunum. Bir dezavantaj göremediğim için, puanım 5 üzerinden 5.

2-Okulun fiziki koşulları

Maalesef bu konuda pek olumlu yorum yapamayacağım. Yeni açıldığı için okulumuzda fiziki şartların eksikliğini fazlasıyla hissediyorum. Yeterli kafeterya, oturma alanı, dinlenme alanı maalesef yok. Puanım 5 üzerinden 1.

Not: Bu değerlendirmem sadece tıp fakültesinin bulunduğu Bilkent yerleşkesi için geçerlidir. Diğer bölümlerin yerleşkeleri şuanda Esenboğa kampüsüne taşındı.  

3-Sosyal imkanlar
Okulumuzda çeşitli kulüpler var. Sosyallik biraz sizin girişkenliğinizle alakalı. Tıp fakültesinde faaliyet yapan MSIC, Neocortex gibi kulüplerin çalışmalarını beğeniyorum. Fakat müzikle çok yakından ilgilenen biri olarak bu konuda fakültemizde kendimi geliştirebileceğim bir çalışma alanı bulamadım. Müzik kulübü ise çalışmalarını farklı bir yerleşkede (Etlik’te) yaptığı için ulaşım konusunda zorlanacağımı düşünerek katılamadım. Fakat radyo televizyon kulübünün güzel çalışmaları olduğunu biliyorum. Şahsi düşüncelerime göre puanım 5 üzerinden 3.

4-Akademik kadro
Bu konuda tüm samimiyetimle şunu söyleyebilirim ki öğrenci ve hocalar arasındaki ilişki çok iyi durumda. Anlamadığınız noktalarda, ekstra çalışma yapmak istediğiniz ilgi duyduğunuz konularda hocalara danışırsanız hiçbir hocanın sizi geri çevireceğini düşünmüyorum. Klinikteki hocalar da aynı şekilde üst sınıflardan çok fazla övgü alıyor. Bilgi konusunda ise hiçbir hocamın emeğine saygısızlık etmek istemem. Anlamadığım dersler de oluyor ama bunun konuya ve bana da bağlı olduğunu hesaba katarsak,  üzerinden puanım 5 üzerinden 5.

 
5-Öğrenci sayısı.
Yine memnun olduğum olduğum bir konu. Kontenjanları diğer fakültelere göre az olduğu için daha ferah ders işleme imkanınız oluyor. Bazı üniversitelerde olan “amfide önden yer kapma” yarışına AYBÜ’de girmenize gerek yok. Ayrıca pratik derslerde sınıfın gruplara bölünmesi işi çok daha kolaylaştırıyor. Yabancı öğrenci sayısından da gayet memnunum. Farklı ülkelerden gelen arkadaşlarla tanışma, onların kültürlerini öğrenme imkanına sahip oluyorsunuz. Bu sebeple puanım 5 üzerinden 5!

 
6-Dil seçimi
AYBÜ’de tüm bölümlerde %100 ingilizce veya %30 ingilizce dil seçeneği var. Size en uygun olanını seçebilirsiniz. Bu imkanı tanıdığı için buradan da tam puan veriyorum.
 

7- Hastane
Bu konuda ileriki yıllarda değişikliğe gidilebileceği söyleniyor. Fakat şuanda kullanılan Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ankara’nın en önemli hastanelerinden. Hastanenin fiziksel imkanları ve üst dönemlerden öğrendiğim üzere eğitim kadrosu çok iyi. Robotik cerrahi imkanı olan Türkiye’deki sayılı üniversite hastanelerinden. Ayrıca bu hastanede daha birinci dönemde anjiyo, robotik cerrahi gibi bölümlerde bulunma imkanlarının bana sunulmuş olmasını göz önünde bulundurarak hastaneye tam puan veriyorum. Fakat bu hastanenin değişebileceği ihtimali beni biraz endişelendiriyor. Bu endişemden dolayı 5 üzerinden 4 puan veriyorum.


 8-Okuldaki öğrencilerin görüşü
Puanlarımın ortalamasını aldığımda 5 üzerinden 4  ediyor. Genel olarak puanın düşmesinin sebebi açıkladığım üzere fiziki durumu.  Ortalamayı yükselten ise hoca, dil, kontenjan azlığı ve hastane etkenleri.

Sizin için en uygun olan üniversiteyi tercih etmeniz dileğiyle…

 

18 yorum:

  1. Merhaba Dr. Işıl, 100% ing tıp kazandığını söylemiştin,
    1) hazırlık zorunlu mu? Zorunluysa yds vb. sınavlarla geçilme imkanı?
    2) 30% ing dersini %100 ing tıp eğitimi görenlerde alabiliyor mu?
    3) sınavlarınız ing mi oluyor? Oluyorsa türkçe eğitim alanlarla aynı sorular mı soruluyor?
    4) dersleri türkçe eğitim alanlarla ortak mı görüyorsunuz?
    Başarılar
    Süre: ∞ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali,
      Hazırlık zorunlu değil. Ben muafiyet sınavından yeterli not aldığım için okumadım. Hazırlık başlamadan konuşma, dinleme yazma ve okuma becerilerinizi 4 aşamalı sınavla test ediyorlar. Örneklerini internette bulabilirsiniz.
      %30 İngilizce dediğimiz normal Türkçe tıp demek. Literatürde %30 diye geçer çünkü bu bölümdeki arkadaşların da bir miktar İngilizce bilmesi gerekir. Türkçe derslere ilgili hocadan izin alarak katılabilirsin, izin vereceklerini düşünüyorum. Ben pek gerek duymadım. Sınavlarımız yüzde yüz İngilizce oluyor. Eğer soruyu soran öğretmen ortaksa, bir dilde soruyu hazırlayıp aynı soruyu diğer dile çeviriyor. (Genellikle ortak oluyor) Derslerin içeriği tamamen aynı, sadece dili farklı. Hatta ilk başladığımda Türkçe sınıfının notlarını derste önüme koyuyor, İngilizce derste altyazı gibi kullanıyordum :) Ama zamanla alıştım. Değerli sorularınız için teşekkür ederim, iyi günler. :)

      Sil
  2. Işıl abla sen İngilizceyi nasıl öğrendin ve geliştirdin bu konu hakkında bilgi verir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir yazı yayınladım! Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  3. Merhaba üniversite 1 yilda değişti mi bunun hakkinda bi guncelleme yazisi yazabilir misiniz bu yil tercih edecek olanlar icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suanda stajda oldugumdan cok kısıtlı zamanım var, buraya farkı yazayım görmek isteyenler buradan okuyabilir böylece, açıkçası okulda ciddi farklılıklar olmadı bir senede sadece kampüse taşındı okul. bir de kapanan üniversitelerin binaları bizim okulun oldu bu durumda bina sayısı ve fiziki kapasite de artmış oldu. okulun daha çok geliştiğini söyleyebilirim. tıp fakültesi taşınmadı yine aynı yerinde, Atatürk hastanesinin yanında ve eğitimimiz orada devam ediyor.

      Sil
    2. Teşekkür ederim cevapladiginiz icin bir de akredite olmamış galiba üniversite bunun etkisi ne olur ilerde akredite olursa ben girdikten sonra benim icin de gecerli olur mu

      Sil
    3. Açıkçası akreditasyon tercih döneminden önce benim çok önemsediğim bir şeydi daha sonra farkettim ki işler pratikte öyle olmuyor.. Yurt dışında çalışman için her ülkenin kendisine özgü koşulları ve sınavları var dolayısıyla benim üniversitem akredite ben istediğim yerde çalışırım gibi bir düşünce doğru değil. Onun için ben diğer koşulları değerlendirerek tercih yaptım.

      Sil
  4. Merhaba :) Üniversitede siyasi tartışmalar var mı acaba görüş ayrılıkları falan hocaların aynı görüşte olmayan öğrencilere tepkileri nasıl ya da öğrenciler arasındaki görüş ayrılıkları ? teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer bölümlerde var yada yok bilmiyorum, ancak tıp fakültesinde böyle siyasi tartışma asla yok diyebilirim. Yani ben üç yıllık öğrencilik hayatımda hiç şahit olmadım. Elbette insanız herkesin görüşü farklı olabilir bu çok doğal ancak bunun eğitimime yansıdığını kesinlikle düşünmüyorum.

      Sil
  5. Yurt hakkında da bilgi verebilir misin fakülteye yakın mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitenin kendi yurdu yok, KYK yurtlarından üniversiteye yakın olanları var onlarda kalabiliyorsunuz sanırım ancak KYK ya başvurup başvurunuzun kabul edilmesi gerekir bunun için, özel yurtlarda ise her yerde seçenekler var onları da lokasyonuna göre tercih edebilirsiniz.

      Sil
  6. Merhaba bende bu sene ikinci kez girdim sinava ve iyi bir derece aldim puanimda ankarada bir tek yildirim beyazita yetiyor ama dershanedeki rehber hocamiz yildirim beyazitin gazi ve ankaraya gore derecesinin dustugunu söyleyip hocalari yetersiz olabilir diyerek yazdirmak istemiyor ama bende ankarada kalmak istiyorum ve bu hoca disinda herkes okulunu önerdi ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası hocaların "yetersiz" olduğunu sanmıyorum. Eğer kriter buysa Hacettepe, Ankara tıp mezunu bir çok hocamız var ayrıca bir hocanın "yeterliliği" ne o hocanın mezun olduğu üniversiteyle ne de öğrencilerin ÖSYM sıralama tercihiyle kıyaslanmaz bence. Eğer puanın yetiyorsa Gaziye, Hacettepeye gidebilirsin tabiki. Ama 5-6 bininci olup bir soru eksik çözen öğrenci doktor yerine kasap olmuyor korkma :):):)

      Sil
  7. Merhaba, ben Yıldırım Beyazıt Tıpın türkçesini kazandım. Yorumlardan anladığım kadarıyla benim bölümüm yüzde 30 inglizce. Benim merak ettiğim şu, hazırlık okumam ya da hazırlık muafiyet sınavına girmem gerekecek mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yüzde yüz ing tıp için iki sınav var Biri muafiyet, diğeri ise muafiyetten önce yapılan test sınavı. Bu test sınavı kolay bir sınav. Eğer bu sınavda geçer not alırsanız muafiyet sınavına girmeye hak kazanıyorsunuz. Ancak yüzde 30 ing okuyorsanız bu ilk sınav sizin hazırlığı atlamanız için yeterli oluyor. Benim dönemimde böyleydi lakin değişmiş olabilir. Ama ben korkmamanızı öneririm çünkü çok zorlayıcı olacağını sanmıyorum. (Öyle duydum)

      Sil
  8. Merhaba ybunun ing tıpını kazandım ama hazırlık okumak istemiyorum hazırlık sınavı sürecini biraz anlatabilir misin ydds-ydms icin neler yapmak gerek başvurusunu nasıl yapıyoruz? simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hazırlık sınavını atlamak için hiçbir kurs almadım dolayısıyla bilemiyorum... Muafiyet sınavı örnekleri çözmenizi öneririm.

      Sil