28 Temmuz 2016 Perşembe

YGS'ye nasıl çalıştım?


Merhaba arkadaşlar,

YGS ve LYS’ye hazırlanan arkadaşlarımdan çok fazla soru alıyorum. Aslında çalışma tekniği, plan-program, zaman yönetimi, motivasyon gibi çok çeşitli konulara değinmekte fayda var. Bu sebeple bir yazı dizisi oluşturmaya karar verdim. Umarım hedeflerinize ulaşmanızda küçük, çok küçücük de olsa bir payım olur.

Bana kendimle ilgili sorulan çok fazla soru vardı. Bu sebeple kendi çalışma hayatımı mümkün olduğunca kısaltarak anlatmak istiyorum.

Kendimi bildim bileli tıp okumak istiyordum. Genel olarak ortaokulda ve ilkokulda o sene ne varsa onun dersine düzenli şekilde çalışır, deneme sınavlarına girerdim. Liseye geçtiğimde uzun zamandır çalışmış ve fen lisesini kazanmış olmanın verdiği yorgunlukla, yine bir süre sadece yazılılara yönelik çalıştım. Zaten genel olarak diğer arkadaşlarım da böyleydi diye hatırlıyorum.

 10. sınıfa geldiğimde, -bu dinlenme sürecini abartmış olsam gerek- hocalarımdan şikayetler gelmeye başladı. Derslere karşı ilgisiz olduğum söylendi. Doğruluk payını hatırlamasam da, sınava yönelik çalıştığımı pek söyleyemem.

10. sınıfı bitirdiğimde, hayatımda ilk kez teşekkür belgesi aldım. Benim için utanç vericiydi. Çünkü hayatımda hedefimi hep en yükseklere koymuştum ve taktir belgesinin alınmaması gibi bir durum söz konusu olamazdı. Düşünsenize! Ortalamam 84 kadar kötüydü! Bunu lütfen kendini büyük görmek olarak algılamayın. Hedeflerimden çok uzaklaşmıştım demek istiyorum. Bu durum beni biraz kendime getirdi. Ve o yaz başarısız olduğum konuların üzerine gittim. Kendi kendime biyoloji konularına çalıştım, zaten işlenen konu sayısı azdı. 3 ay çok geniş bir zamandı ve rahat rahat yetiyordu.

11.Sınıfa başladığımda artık eskisi gibi olmak istemediğimi fark ettim. Senenin başından sonuna kadar düzenli olarak o yılın derslerine çalıştım. Artık notlarım yükselmiş, hocalarım memnun olmaya başlamıştı. 11.sınıfın sonlarına doğru deneme amaçlı okulda bir ygs denemesi çözdük, ve durumumuza baktık.(Evde kendiniz deneyebilirsiniz.) Sınavı yetiştirememe durumum olmadı, zira süre ne kadar olursa olsun çözemiyordum. :) Sonuç; sıfır olmadığım fakat üzerine çok fazla şey koymam gerektiği gerçeğiydi.

Yaz geldi. Ve ben artık ygs-lys için sıradaki adaydım. Sil baştan prensibiyle tüm konuların listesini çıkarıp bir tarafından başladım. Amacım ygs’yi bitirmekti. Çünkü yazın ygs yi bitirmezseniz okul başladığında 12. Sınıfın konuları üzerine eklenecek. Son sınıf olmanın getirdiği haksız kaygı, ygs ye çalışmamış olmanın getirdiği haklı kaygıya dönüşecek. Bunu düşünerek, -çok değerli hocalarımın da tavsiyesi üzerine- çalışmaya başladım. Ayrıca yazın yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta gibi bir süre boyunca dershanede ygs kursu oldu. Burada bitirdiğim konuları listemden eledim. Kursa gitmiyorsanız kendiniz de bitirebilirsiniz. Yazın ortalama 4-6 saat çalışıyordum.

Buarada dikkat çekmek istediğim çok önemli bir nokta var. "Sözel derslere bir sayısal öğrencisi nasıl çalışmalı" sorusuna "sözeller gibi" demek istiyorum.:) Şaka bir yana matematiği, feni herkes çok iyi bilmek zorunda. Size fark attıracak dersler; tarih, coğrafya, felsefe olacak. Kulağa komik gelebilir. Fakat matematiği tam, sosyali yarı yarıya yaptığınız gün bana hak vereceksiniz.

Yani tüm konulara çalıştım derken, sosyal bilimler dahildi. Unutabileceğim ihtimalini göz önünde bulundurarak 12. Sınıf başlamadan son 2 hafta önce çalıştığımı hatırlıyorum. Sosyal için kaynak soruldu. Belirli bir yayından çalıştığımı hatırlamıyorum. Milli eğitimin tarih kitabını okurdum. Coğrafya için kaynak kitap kullanmanızı öneririm (ismini hatırlamıyorum) Ayrıca sosyal sorularının zamanla birbirini tekrar ettiğini tecrübe ettim. Onun için sosyalden de soru çözmeyi ihmal etmeyin derim. Ayrıca yazın 12. Sınıf başlamadan matematik konularından biri dershanede işlenmişti. (Karmaşık sayılar) Dilerseniz internetten konu anlatım videolarını izleyebilir veya bir matematik hocasından yardım alabilirsiniz. Sene içinde elediğiniz bir konu, iyi bir zaman avantajı olarak size dönecektir.

12. Sınıfı daha detaylı anlatmak istediğim için burada yazımı sonlandırıyorum. Yarın 12. Sınıf maceramı okumak istiyorsanız takipte kalın!

Güzel yorumlarınız ve ilginiz için bütün kalbimle teşekkür ediyorum.:)

Mutlu başarılı günler dilerim.
 
 

1 yorum:

  1. Geometri nasıldı? Ve nasıl çalıştın? Geometride çok sıkıntı çekiyorum ve yapamıyorum,geliştirmek için neler yapabilirim_

    YanıtlaSil