21 Temmuz 2016 Perşembe

Tıbbiyeli Günlük

Merhaba, ben Işıl. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesi Dönem 3 öğrencisiyim. İçeriklerimi paylaşmadan önce bu bloğu açma amacımdan bahsetmek istiyorum. Tıp fakültesinde okumak herkesin bildiği üzere zor ve uzun bir yolculuk. Hatta fakülteye başlamadan önceki kısım da bambaşka bir konu. Fakat ben size zorluklarından ziyade çözümlerinden bahsetmek üzere buradayım! Fakültede geçirdiğim 2 sene boyunca deneme yanılma, en çok da yanılma metoduyla edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmak istedim, bu amaçla tıbbiyeli günlüğü kurdum. Amacım sizlere defterime yazar gibi bir günlük yazmaktan ziyade faydalı bağlantıları, çalışma tekniklerini, bakış açılarını ve en çok da motivasyon içeren güncel paylaşımlarımla çalışma arkadaşınız olmak! Şimdiden iyi okumalar dilerim. :)


9 yorum:

  1. Bu düşüncelerinden ve kendimi bildim bileli tanık olduğum azminden dolayı seni tebrik ediyorum ve çalışmalarının devamını diliyorum sevgili meslektaşım 💕😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimleri görüyorum :))) Teşekkürler fuşyasteteskop <3 :)

      Sil
  2. Merhabalar. Ben de bu sene 3.sınıf öğrencisiyim. Aynı zaman da adaşınızım. Bloğunuzu yeni keşfettim. Güzel bir iş yapıyorsunuz, hayırlı olsun. :)
    İlk iki senenin değerlendirmesi şeklinde bir yazı yazmanızı isteyeceğim sizden. Yani neler yaptınız, nasıl değerlendirdiniz, nelerden pişman oldunuz, neleri tekrar yapardınız falan gibi sorular... Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Işıl, öncelikle desteğiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum. Neler yaptığımı yazılarımda parça parça aktarıyorum genellikle. Yazılarım devam edecek ancak yazarken çok da kendimi anlatmaktansa, seçenekleri ve imkanları göstermeye çalışıyorum. Genel olarak, değerlendirmemi isterseniz kısaca anlatayım. Ben ilk sene malesef yurtla ilgili ve kişisel bazı sorunlar yaşadım. Dersler de henüz çok tıpla alakalı görünmeyen derslerdi(bizim okulun müfredatında böyleydi). Bir de ingilizce okuduğum için ve hazırlık okumadığım için, ilk sene çok ağır geldi bana. Çalışma yöntemimi de oturtamadım yani her komite başka birşey denedim. 2.sınıfta ise artık nasıl çalışmam gerektiğini öğrenmiştim ve gerçekten sıkı çalıştım.Bu dönemden oldukça memnun kaldım diyebilirim. Fakat sosyal anlamda hiçbir şey yapmadım bu da bence olması gereken değil. Dolayısıyla, sonunda bu yıl için hedefim derslerimde oturttuğum düzeni devam ettirirken sosyal anlamda da kendime birşeyler katabilmek. Umarım yardımcı olabilmişimdir :) Çalışmalarınızda başarıları diliyorum :)

      Sil
  3. Merhaba.Ben bu sene yeni ingilizce tıp kazandım.Komite sorularını anlamama gibi bir sorun olabilir mi?(ingilizce olduğundan dolayı).Yeni olduğum için korkmuyor değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle emin olamadan böyle bir cesareti gösterdiğiniz icin sizi tebrik ederim. İlk yıl bu açıdan zor bir yıl. Lisede öğrenilenlerin tekrarı niteliğinde dersler var ancak ingilizce olması bunu çok zorlaştırıyor. Ben ilk komitelerde ingilizce notların yanında türkçeyle beraber karşılaştırmalı çalışmıştım. Çok zor oldu ve zamanımı aldı ancak literatürü öğrenmemi sağladı. İkinci dönemin başında cok rahat bir şekilde dersleri anlar oldum ve 1.sınıf bittiğinde çok daha textbook okur oldum. İlk ve ikinci sınavda soruyu anlamama olabilir, anlamazsan da yanlış yaparsın ve anlayana kadar da iyi not alamazsın ama 3. komiteden sonra pek böyle bir sorun yaşayacağını sanmıyorum. Belli kelimeler tekrar ediyor cunku. Başarılar!

      Sil
  4. Komite sınavları ingilizce olduğu için soruyu anlamadığınız oldu mu hiç?

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil